FORD F-150 SVT RAPTOR

Obecné informace zapůjčení

Ford F-150

Je za posledních 32 let nejprodávanějším pickupem Ameriky. Naštěstí se s tím u FORDU nespokojili.

Základní model F-150 si vzali do parády lidé z divize Special Vehicle Team a stvořili toto brutální monstrum jménem RAPTOR, ve kterém američtí majitelé rančů „létají“ kolem svých polností a když jim vyjde čas, tak si zkusí závod 1000mil Baja.

Vzhledem k délce auta přes 5,8m není problém odvézt cokoli… vzadu máte více místa než v S-klasse v longu, pohodlně na měkkoučké kožené sedačky si sednou 3 urostlí členové druhu Homo Sapiens a ještě si dají nohu přes nohu. Ti vepředu si navíc mohou své pozadí hýčkat vyhříváním v zimě a ventilací sedaček v létě.
A co místo na zavazadla? Větší už Vám nabídne snad jenom plnokrevný náklaďák. 1226 litrů „zavazadelníku“ po hranu, což je na nedělní nákupy značka ideál. A pokud Vaše krásná choť bude mít problém dostat se k tašce s nákupem, která se jí zakutálela na druhou stranu, RAPTOR nabídne snadnou pomoc. Stačí vysunout schůdek a zvednou zábradlí a na korbu se dostane i v po jehlových podpatcích.

Chcete se také projet tímto monstrem?

Objednat zapůjčení
Popis úprav vozu Ford


Úpravu vzali nutně od základu, pod kapotu osadili 8mi válcovou obludu s obsahem 12ti půllitrů a 2 deci, přidali 20cm na šířku, takže mezi řidičem a spolujezdcem je přihrádka na „drobnosti“ velikosti ledničky a osadili závodní tlumiče FOX RACING se zdvihem přesahujícím výšku papíru A4. A když už se vyřádili na vnitřnostech, proč také trošku nepoladit design, že? Přední maska s nápisem FORD, který je vidět i z oběžné dráhy; přední nárazník, zadní nárazník i schod pro nastupování jsou vykované z pravého amerického ingotu, podvozek je zvýšený o 6cm a kam se dalo, tam jsou provokativní nápisy SVT a 6.2L, kdyby náhodou někdo netušil, s čím má tu čest. Obrovské traktorové pneumatiky se snažili schovat pod rozšířené lemy předních blatníků a tady nějaký soudruh ve fabrice v Dearbornu, kde se Raptor vyrábí udělal chybu - díky bohu za ní – kola přečnívají z lemů a zvyšují stabilitu vozu v zatáčkách i v terénu. Pro jízdu v terénu je samozřejmě k dispozici pohon 4x4 s redukcí a zadní uzávěrka diferenciálu a spousta další fičůrek, které Vám usnadní řádění cestou necestou.
Samozřejmě, každá legrace něco stojí… ta raptorová cca. 18-20litrů benzínu při běžné jízdě na každých 100 000 m, naštěstí je náš model vybavený 98 litrovou nádrží na LPG a ten mu také chutná v obdobných dimenzích, jen ta cena za litr je podstatně příjemnější. Ne, že by Vám vysloveně vykouzlila úsměv na tváři, ale koupit 136 litrů Naturalu 95 většinou u obsluhy čerpací stanice vyvolá pozvednutí obočí a dotaz: „Čím to proboha jezdíte?“

Ford Raptor ve zkratce

  • Monstrózní rozměry, tykáte si s řidiči kamionů, ostatní provoz je někde u Vašich kolen
  • Monstrózní výkon
  • Zvuk 8mi válcového motoru – při vytočení řve jako rozlícený grizzly
  • Komfort jízdy v terénu
  • Neokoukaný vzhled alfa-samce na silnici (všude, kde se objevíte, jste středem poroznosti)
  • Čím horší počasí a podvozek, tím lépe
  • Monstrózní rozměry – jsou místa, kde se vážně špatně parkuje
  • Spotřeba – naštěstí LPG vylepšuje celkovou bilanci na cenově rozumných cca. 12 litrů benzinu